Can Large Language Model Agents Simulate Human Trust Behaviors?

  • Can Large Language Model Agents Simulate Human Trust Behaviors? [75.7]
    大規模言語モデル(LLM)エージェントは、社会科学などの応用において人間をモデル化するためのシミュレーションツールとして、ますます採用されている。 本稿では,人間同士のインタラクションや信頼の最も重要な行動の一つに焦点をあて,LLMエージェントが人間の信頼行動をシミュレートできるかどうかを検討する。
    論文  参考訳(メタデータ)   (Wed, 7 Feb 2024 03:37:19 GMT)
  • LLMエージェントの行動(?)分析。下記がFindingsとのことだが人っぽい動きだなーという印象のほか、モデルによって動作が異なるもの興味深い。
  • LLM agents generally exhibit trust behaviors under the framework of Trust Game.
  • LLM agents’ trust behaviors can exhibit high behavioral alignment with those of humans over behavioral factors, including reciprocity anticipation, risk perception, prosocial preference, and behavioral dynamics.
  • LLM agents’ trust behaviors have demographic biases, have a relative preference towards humans compared to agents, are easier to be undermined than to be enhanced, and can be influenced by reasoning strategies.
  • プロジェクトサイトはCAMEL-AI – AgentTrust、リポジトリはcamel-ai/agent-trust: The code for “Can Large Language Model Agents Simulate Human Trust Behaviors?” (github.com)

Let’s Negotiate! A Survey of Negotiation Dialogue Systems

  • Let’s Negotiate! A Survey of Negotiation Dialogue Systems [56.0]
    交渉は人間のコミュニケーションにおいて重要な能力である。 近年の交渉対話システムへの関心は、紛争の解決や合意の達成を支援するインテリジェントなエージェントを作ることを目標としている。
    論文  参考訳(メタデータ)   (Fri, 2 Feb 2024 02:12:46 GMT)
  • 交渉を行うエージェントのサーベイ

プロンプトを使わないCoT

  • Chain-of-Thought Reasoning Without Prompting [48.4]
    CoT推論パスは、テキストデコーディングプロセスを変更するだけで、事前訓練されたLLMから引き出すことができる。 我々は、デコードパスにおけるCoTの存在は、モデルのデコードされた回答に対する高い信頼と相関していることを観察する。
    論文  参考訳(メタデータ)   (Thu, 15 Feb 2024 18:55:41 GMT)
  • 「 there exists a task-agnostic way to elicit CoT reasoning from pre-trained LLMs by simply altering the decoding procedure.」という興味深い報告。デコーディング時の工夫は色々と改善の余地がありそうに思う。
  • デコーディングプロセスでの工夫は計算コストが高くなるなどどっちでやるべきなのかという話はある