Easy2Hard-Bench: Standardized Difficulty Labels for Profiling LLM Performance and Generalization

  • Easy2Hard-Bench: Standardized Difficulty Labels for Profiling LLM Performance and Generalization [126.3]
    さまざまなドメインにまたがる6つのベンチマークデータセットのコレクションであるEasy2Hard-Benchを紹介します。 これらのデータセット内の各問題は、数値的な難易度スコアで注釈付けされる。 様々な難易度にまたがる性能と一般化能力を総合的に分析する。
    論文  参考訳(メタデータ)   (Fri, 27 Sep 2024 03:49:56 GMT)
  • 「While generalization over tasks from easy to hard is crucial to profile language models (LLMs), the datasets with fine-grained difficulty annotations for each problem across a broad range of complexity are still blank.」とのことで作られたデータセット。面白い傾向が出ている一方でLLMのベンチマークで主要な対象にされているところは難易度を分けるのにも苦労しそうな印象がある。
  • リポジトリはfuronghuang-lab/Easy2Hard-Bench · Datasets at Hugging Face

Emu3: Next-Token Prediction is All You Need

  • Emu3: Next-Token Prediction is All You Need [45.1]
    Emu3は、次世代の予測だけで訓練された最先端のマルチモーダルモデルスイートである。 Emu3は、生成タスクと知覚タスクの両方において、確立されたタスク固有モデルよりも優れています。 また、ビデオシーケンス内の次のトークンを予測することによって、高忠実度ビデオを生成することもできる。
    論文  参考訳(メタデータ)   (Fri, 27 Sep 2024 16:06:11 GMT)
  • 「Our results provide compelling evidence that nexttoken prediction can serve as a powerful paradigm for multimodal models, scaling beyond language models and delivering state-of-the-art performance across diverse tasks, including challenging video generation.」という、シンプルかつ強い主張
  • リポジトリはGitHub – baaivision/Emu3: Next-Token Prediction is All You Need

The Imperative of Conversation Analysis in the Era of LLMs: A Survey of Tasks, Techniques, and Trends 

  • The Imperative of Conversation Analysis in the Era of LLMs: A Survey of Tasks, Techniques, and Trends [65.0]
    会話分析(CA)は、会話データから重要な情報を発見し分析する。 本稿では,CAタスクの徹底的なレビューとシステム化を行い,既存の業務を要約する。 会話シーンの再構築,奥行きの属性分析,ターゲットトレーニングの実行,会話の生成から,CAの4つの重要なステップを導出した。
    論文  参考訳(メタデータ)   (Sat, 21 Sep 2024 16:52:43 GMT)
  • 「Conversation analysis aims to identify critical information from human-human, humanmachine, machine-machine, and multi-party conversations, derive the underlying causes, and develop the solutions to drive relevant improvements for more effective goal achievement continuously, such as elevating customer experience, reducing complaint rate.」という定義の会話分析に関するサーベイ。
  • 様々なタスクがあり、このような軸での分析も面白い。