Tweets to Citations: Unveiling the Impact of Social Media Influencers on AI Research Visibility
Tweets to Citations: Unveiling the Impact of Social Media Influencers on AI Research Visibility [61.3] 機械学習研究の可視性向上におけるソーシャルメディアインフルエンサーの役割について検討する。 2018年12月から2023年10月までの間に、8000以上の論文の包括的なデータセットを収集しました。 分析の結果,これらのインフルエンサーが支持する論文の引用量は,対照群に比べて2~3倍に増加した。 論文参考訳(メタデータ) (Wed, 24 Jan 2024 20:05:49 GMT)
私もよく見ているAK (@_akhaliq) とAran Komatsuzaki (@arankomatsuzaki)の影響を分析した論文。「Influencers as Catalysts for Visibility: Our comprehensive analysis reveals that papers shared by AK and Komatsuzaki receive statistically higher citation counts compared to non-endorsed works, confirming the significant role these influencers play in amplifying the reach of specific research.」と主張。