The Real Barrier to LLM Agent Usability is Agentic ROI

  • The Real Barrier to LLM Agent Usability is Agentic ROI [110.3]
    大規模言語モデル(LLM)エージェントは、人間とAIの相互作用において有望な変化を示す。 我々は、需要の高いマスマーケットアプリケーションにおいて、重要なユーザビリティギャップを強調します。
    論文  参考訳(メタデータ)   (Fri, 23 May 2025 11:40:58 GMT)
  • 「we argue that the key barrier to the practical usability of LLM agents lies not in model capability alone, but in maximizing the value an agent can provide, while minimizing the costs incurred during real-world use.」というごもっとな主張で、それを測るメトリクスとしてAgentic ROIを提案。「The massive user demand and the low Agentic ROI highlight a critical usability gap in everyday, mass-market applications.」はその通りと思う。
  • 色々開発している側としては「In particular, the current generation of LLM agents focuses on specialized, professional tasks such as software development [97] and scientific research [24, 65], where the typical users are already domain experts and occasional errors are acceptable. As a result, these agents remain largely out of reach for the general public, who may lack the necessary expertise.」もその通りで耳が痛い・・・

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