Future of Work with AI Agents: Auditing Automation and Augmentation Potential across the U.S. Workforce

  • Future of Work with AI Agents: Auditing Automation and Augmentation Potential across the U.S. Workforce [45.3]
    作業員がAIエージェントの自動化や強化を望んでいるかを評価するための新しい枠組みを導入する。 我々のフレームワークは、ニュアンスな労働者の欲求を捉えるために、オーディオ強化されたミニインタービューを備えている。 我々はWORKBankデータベースを構築し、1500のドメインワーカーの好みとAI専門家の能力評価を収集する。
    論文  参考訳(メタデータ)   (Wed, 11 Jun 2025 21:25:21 GMT)
  • 「This paper presents the first large-scale audit of both worker desire and technological capability for AI agents in the context of automation and augmentation.」という調査報告。下記4象限で見ると希望しているものと研究の方向性があっているとは言い難そう。
    • Automation “Green Light” Zone: Tasks with both high automation desire and high capability. These are prime candidates for AI agent deployment with the potential for broad productivity and societal gains.
    • Automation “Red Light” Zone: Tasks with high capability but low desire. Deployment here warrants caution, as it may face worker resistance or pose broader negative societal implications
    • R&D Opportunity Zone: Tasks with high desire but currently low capability. These represent promising directions for AI research and development.
    • Low Priority Zone: Tasks with both low desire and low capability. These are less urgent for AI agent development.
  • 下記の研究結果ともあわせてAIを使い続けていくと傾向が変わったりするのか、気になるところ。
  • Your Brain on ChatGPT: Accumulation of Cognitive Debt when Using an AI Assistant for Essay Writing Task [17.6]
    本研究は、教育文脈における大規模言語モデル(LLM)の使用が認知負荷に与える影響を調査しました。54人の参加者を対象に、LLM、検索エンジン、脳のみのグループに分け、脳波(EEG)を用いて神経活動を記録し、学習効果を測定しました。結果として、LLM群は他のグループと比較して認知的なネットワーク接続が弱く、学習スキルの低下が見られ、AIが学習環境に与える影響の理解に向けた初歩的な指針を提供することを目指しています。
    論文  参考訳(メタデータ)   (Tue, 10 Jun 2025 15:04:28 GMT)
  • AIの活用が人間にどのような影響を与えるか、教育関連の報告。「As the educational impact of LLM use only begins to settle with the general population, in this study we demonstrate the pressing matter of a likely decrease in learning skills based on the results of our study. The use of LLM had a measurable impact on participants, and while the benefits were initially apparent, as we demonstrated over the course of 4 months, the LLM group’s participants performed worse than their counterparts in the Brain-only group at all levels: neural, linguistic, scoring.」とやや怖い結果になっている。
  • プロジェクトサイトはYour Brain on ChatGPT: Accumulation of Cognitive Debt when Using an AI Assistant for Essay Writing Task
  • Protecting Human Cognition in the Age of AI [2.1]
    ジェネレーティブAI(GenAI)の急速な普及は、人間の認知に大きな影響を及ぼしており、情報との関わり方や思考、学習の仕方を再構築しています。本稿では、特に学生などの初心者に焦点を当て、効果的な人間とAIの相互作用を理解する重要性を強調し、批判的思考を促進する教育体験の再設計について考察しています。また、GenAIが認知能力に与える影響や、情報過多などの社会的要因との相互作用についても探求しています
    論文  参考訳(メタデータ)   (Fri, 11 Apr 2025 21:14:29 GMT)
  • 短めだがSurvey的な論文。

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 が付いている欄は必須項目です